Waga produktu: 0.2 kg
Realizacja zamówienia: 1 dni
Wysyłka od: 5.99 PLN
Witamina K2 ( MK-7 - MenaQ-7)
60 kapsułek
Kraj importu : Szwecja



Witamina K2 występuje w niewielkich ilościach w mięsie, produktach mlecznych i jajach. Witamina K przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi i pomaga utrzymać kości w normie.

Witamina K2 jest suplementem diety.
Zawartość opakowania: 60 kapsułek



Składniki:
  • Wypełniacz (celuloza mikrokrystaliczna, krzemionka, Monostearynian gliceryny pochodzenia roślinnego)
  • K2 ( MenaQ7 - MK-7) - z natto
  • Przeciwutleniacze ( palmitynian askorbylu, ekstrakty z rozmarynu)
  • Kapsułka roślinna z celulozy drzewnej 
Zawartość w kapsułce:
90 µg witaminy K2 – ZDS – 120%


Zawartość w dwóch kapsułkach:
180 µg witaminy K2 – ZDS – 240%


Dawkowanie dla Dorosłych:
1-2 kapsułki dziennie lub zgodnie z zaleceniami

 
Zalecana dawka nie powinna być przekroczona. Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety i zdrowego trybu życia. Ważne jest, aby dieta była bogata, a tryb życia zdrowy. Produkt trzymać poza zasięgiem dzieci.
Witamina K2 od Holistic nie zawiera stearynianu magnezu.


Informacje uzupełniające dotyczące znaczenia Witaminy K2 dla zdrowia człowieka. Materiał poniższy jest prywatną opinią autora, a tym samym nie stanowi opisu właściowści produktu  i nie zastępuje konsultacji z lekarzem. We wszystkich sprawach zdrowotnych należy zasięgnąć porady lekarza. 

Istnieją dwie główne formy witaminy K

1 - Witamina K1 (filochinon) - znajduje się w produktach roślinnych, takich jak warzywa liściaste.

2 -  Witamina K2 (menachinon) - znajduje się w żywności pochodzenia zwierzęcego i oraz sfermentowanej żywności. Witaminę K2 można podzielić na kilka różnych podtypów, ale najważniejsze z nich to MK-4 i MK-7.

Rola witaminy K1 i K2 jest różna, dlatego powinny być one klasyfikowane jako oddzielne składniki odżywcze w dietach. Witamina K1 jest stosowana głównie w dietach wątrobowych i służy aktywacji białek wiążących wapń. Natomiast witamina K2 jest stosowana do aktywacji białka regulującego. Konkluzja jest taka: główną funkcją witaminy K jest aktywacja właściwości wiązania wapnia i białek. Witamina K1 jest głównie zaangażowane w procesie krzepnięcia krwi, a K2 pomaga regulować poziom wapnia, kiedy zbliża się on do niebezpiecznej granicy w organizmie.

Witamina K2 i zapobieganie chorobom serca

Osadzanie się wapnia w tętnicach w okolicach serca, to ogromny czynnik ryzyka dla większości chorób serca. Z tego powodu, wszystko, co może zmniejszyć ilość osadów wapnia, może pomóc w zapobieganiu chorobom serca. Witamina K2 pełni tę rolę, zapobiegając osadzaniu się wapnia w tętnicach. W przeprowadzonych badaniach dowiedziono, że osoby stosujące dietę bogatą w witaminę K2, były o 52% mniej narażone na zwapnienie tętnic, oraz o 57% mniej zagrożeni zgonem z powodu chorób serca.

Podsumowując, im wyższe jest spożycie witaminy K2, tym bardziej zmniejszone ryzyko choroby serca.

Witamina K2 pomaga w zmniejszeniu ryzyka osteoporozy

Osteoporoza (czyli osłabienie kości przez porowatość), jest częstym problemem w krajach zachodnich. Osteoporoza jest szczególnie powszechna wśród starszych kobiet i zdecydowanie podnosi ryzyko złamań kości. Jak wspomniano powyżej, witamina K2 odgrywa kluczową rolę w metabolizmie wapnia, który jest głównym składnikiem mineralnym kości. Witamina K2 aktywuje wiązanie wapnia z białkami, przyczyniając się do budowy i wzmacniania kości. W licznych badaniach, przeprowadzonych na całym świecie (bardzo duża liczba miała miejsce w Japonii), zauważono że spożycie witaminy K2 aż o 60% zmniejszało ryzyko złamań kręgosłupa podczas upadku i aż o 77% zmniejszało ryzyko złamań kości szyjki udowej. Ryzyko pozostałych złamań (ręce, nogi, itd.) było redukowane aż o 81%! Zgodnie z tymi wynikami, Japończycy oficjalnie zalecają suplementację witaminy K w codziennej diecie dzieci i osób dorosłych.

Podsumowując, witamina K2 odgrywa istotną rolę w metabolizmie kostnym i pomaga w zapobieganiu osteoporozie i złamaniom.

Witamina K2 wspiera zdrowe zęby

Naukowcy spekulują, że witamina K2 ma dobroczynny wpływ na zdrowie zębów. Potwierdzają to dotychczasowe badania, przeprowadzone na zwierzętach, a także fakt, że witamina K2 odgrywa znaczącą rolę w metabolizmie kostnym. Jednym z głównych białek regulujących stan zdrowia jamy ustnej, jest osteokalcyny. Jest to to samo białko, które jest ważne dla metabolizmu kostnego i jest aktywowane witaminą K2. Osteokalcyna uruchamia mechanizm, stymulujący wzrost nowej zębiny.

Podsumowując, witamina K2 odgrywa istotną rolę w zdrowiu jamy ustnej, stymulując przyrost zębiny.

Źródła witaminy K2

Zanim omówimy pokarmy spożywcze, w których witamina K2 występuje w największej ilości, warto wspomnieć, że ta sama witamina jest wytwarzana przez bakterie jelitowe w jelicie cienkim. Istnieją dowody na to, że antybiotyki o szerokim spektrum działania mogą przyczyniać się do niedoboru witaminy K2 w organizmie.

Niestety, średnie spożycie tego ważnego składnika odżywczego jest nadal bardzo niskie w nowoczesnej diecie. Jak wspomniano powyżej, witamina K2 najczęściej występuje pokarmach pochodzenia zwierzęcego i sfermentowanej żywności (kapusta, ziarna soi itp).

Bogate źródła witaminy K2 to produkty zwierzęce o wysokiej zawartości tłuszczu, w szczególności produkty mleczne, wątroba i inne narządy, a także żółtka jaj kurzych. Witamina K2 jest rozpuszczalna w tłuszczach, co oznacza, że produkty o niskiej zawartości tłuszczu i chude zwierzęce mięso nie zawiera jej.

Natto

Jednak największa ilość witaminy K2 w najlepszym podtypie MK-7 zawiera się w japońskim jedzeniu o nazwie natto. Znajdziemy jej tam 27 razy więcej, w stosunku do innych produktów pochodzenia zwierzęcego). Natto to danie charakterystyczne dla kuchni japońskiej, przygotowywane ze sfermentowanych ziaren soi i podawane np. z ryżem. Tym co wyróżnia natto od innych potraw jest kleista i ciągnąca się konsystencja. Może ona powodować niechęć do spożycia u wielu ludzi. W rzeczywistości natto jest jednym z najzdrowszych posiłków, jakie tylko można przygotować.

Podsumowanie – pokarmy najbogatsze w witaminę K2

  1. natto
  2. twardy ser
  3. miękki ser
  4. żółtko jaj
  5. masło
  6. salami
  7. pierś z kurczaka
  8. mielone mięso wołowe

Pozostałe, również bardzo bogate źródła witaminy K2, ale niestety trudno dostępne to: trzustka i gruczoły ślinowe zwierząt, narządy rozrodcze, mózgi, chrząstki i nerki. Także rybia ikra jest bardzo bogata w witaminę K2.




Produkt dostępny także w naszym sklepie w Warszawie: ul. Kopernika 30, IV piętro, lok. 417, tel. 022/ 847 75 87