Waga produktu: 0.3 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Producent: Dr. Jacob's

Lactacholin Dr. Jacob's 100ml - suplement diety

*

  • suplement diety
  • 100 ml na min. 30 dni
  • cholina, prawoskrętny L(+)-kwas mlekowy (40%), wszystkie witaminy z grupy B.

*

Składniki Lactacholinu: L(+)-kwas mlekowy, cholina i witaminy z grupy B:

  • - wspierają procesy metaboliczne w wątrobie
  • - wspomagają oczyszczanie wątroby, także ze złogów tłuszczowych i cholesterolu
  • - utrzymują lekko kwaśne środowisko jelit
  • - powodują wydalanie amoniaku
  • - korzystnie wpływają na funkcje komórek nerwowych oraz równowagę neuro-wegetatywną
  • - wspomagają utrzymanie prawidłowych funkcji psychologicznych
  • - wspomagają procesy wytwarzania energii w komórkach i zmniejszają zmęczenie.

*

Lactacholin jest doskonałym źródłem łatwoprzyswajalnej choliny. Cholina jest niezbędna dla prawidłowego metabolizmu tłuszczów i prawidłowego funkcjonowania wątroby. Wspomaga procesy oczyszczania wątroby ze złogów tłuszczowych. Większość osób spożywa jedynie 10% dziennego zapotrzebowania na cholinę.

*

Dla kogo?

*

Suplementacja choliny jest polecana:

*

  • w okresie przed ciążą, w jej trakcie i w okresie laktacji,

  • osobom spożywającym alkohol (wspomożenie wątroby, zapobieganie stłuszczeniu),

  • wegetarianom i weganom (zapobieganie niedoborom witamin z grupy B),

  • pracującym umysłowo, uczącym się,

  • dzieciom i młodzieży (prawidłowy rozwój układu nerwowego i jego funkcji, w tym zdolności zapamiętywania i uczenia się),

  • po 40 roku życia w celu utrzymywania sprawności ukł. nerwowego i pamięci, dla wzroku,

  • przy zapotrzebowaniu na energię (uprawiający sport, osoby starsze, chore).

*

Zalecany sposób przyjmowania:

2 razy dziennie 3 ml rozpuszczone w 200 ml wody lub soku. Nigdy nie pić nierozcieńczonego! Spożywać do posiłku, najkorzystniej z pH balans jako Kuracja Cholinowa.

*

Nigdy nie pić nierozcieńczonego!

*

Składniki: L-(+) kwas mlekowy, woda, wodorocytrynian choliny, substancja słodząca: glikozydy stewiolowe, amid kwasu nikotynowego, D-pantotenian wapnia, chlorowodorek tiaminy, ryboflawina, chlorowodorek pirydoksyny, kwas pteroilomonoglutaminowy, D-biotyna, cyjanokobalamina.

(choć większość z powyższych nazw brzmi bardzo dziwnie, oznaczają one witaminy z grupy B)


*

Kuracja Cholinowa

Lactacholin doskonale uzupełnienia się z pH balans (proszek zasadowy Dr. Jacob’s) tworząc Kurację Cholinową. Kuracja i płynące z niej korzyści opisane są pod poniższym linkiem (kliknij na obrazek).

*

Składniki Lactacholin - opisy

Prawoskrętny L (+)-kwas mlekowy

L-(+)-kwas mlekowy stanowi pożywienie dla bakterii jelitowych, które rozkładają go na kwas masłowy (Bourriaud C, 2005). Kwas masłowy jest najważniejszym składnikiem odżywczym dla błony śluzowej jelit.

*

L-(+)-kwas mlekowy utrzymuje lekko kwaśne środowisko jelita grubego. Taki lekko kwaśny odczyn neutralizuje zasadowy amoniak i wspomaga jego wydalanie (amoniak – gaz powstający podczas przemiany materii).

*

L (+)-kwas mlekowy zmniejsza tendencje erytrocytów (krwinki czerwone) do zlepiania się w naczynkach włosowatych.

*

Kwas mlekowy stanowi rezerwuar energii – jest rozkładany na kwas masłowy, a ten wykorzystywany jest przy zwiększonym zapotrzebowaniu na energię przez mięsień sercowy i komórki nerwowe (także mózg).

*

Ciekawostka:

Wytwarzanie kwasu mlekowego można osiągnąć poprzez uprawianie sportu lub pracę fizyczną (kwas mlekowy wydziela się wtedy w mięśniach). Suplementacja diety kwasem mlekowym jest alternatywą dla ludzi, którzy nie mogą uprawiać sportu lub nie pracują fizycznie.

*

Cholina

Cholina wchodzi w skład błony komórkowej (fosfolipidy) oraz osłonek komórek nerwowych, szczególnie ich osłonek mielinowych.

*

Cholina jest niezbędna do powstawania neuroprzekaźnika – acetylocholiny, która warunkuje prawidłową pracę mięśni, pamięci i funkcji układu nerwowego. Obniżony poziom acetylocholiny w mózgu występuje np. w chorobie Alzheimera.

Wiele osób, w tym wegetarianie i weganie, mogą mieć problemy z odpowiednią ilością choliny, ponieważ głównym jej źródłem są produkty zwierzęce.

*

Ile choliny nam potrzeba?

Analiza danych z NHANES (2003-2004) pokazują, że dzienna porcja choliny spożywana przez młodzież i kobiety w ciąży jest znacznie poniżej zalecanego poziomu spożycia i osiąga maksymalnie tylko 10% zalecanej dawki (Jensen i in., 2007).

Zalecane ilości spożycia choliny przez Zarząd Żywności i Żywienia (USA, 1998) to 425 mg dziennie dla kobiet, 450 mg dziennie dla kobiet w ciąży, 550 mg dziennie dla mężczyzn. Porcja Lactacholinu zalecana do spożycia w ciągu dnia zawiera ok. 500 mg choliny.

*

Ciąża

W okresie ciąży i karmienia piersią występuje wyższe zapotrzebowanie na cholinę (minimum 450 mg dziennie – zalecana porcja dzienna Lactacholinu zawiera 500 mg choliny).

*

Profesor Caudill badał znaczenie choliny w okresie ciąży i zauważył jej zasadnicze funkcje:

  • - składnik błon (fosfatydylocholina)
  • - składnik neuroprzekaźnika (acetylocholina)

Inni badacze zaobserwowali u dzieci suplementowanych choliną zmniejszenie podatności na niepokój, lepszą wydajność uczenia się i pamięci oraz mniejsze ryzyko zaburzeń związanych ze stresem.

*

Wątroba i metabolizm

Cholina jest bardzo istotna dla prawidłowej pracy wątroby i bieżącego oczyszczania wątroby z nadmiaru tłuszczów. Przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu tłuszczów. Niedobór choliny może prowadzić do zatrzymywania tłuszczu w wątrobie (stłuszczenie wątroby).

Nazwa cholina pochodzi od greckiego słowa chole (żółć). Cholina jest składnikiem żółci i odgrywa dużą rolę w zdrowiu wątroby.

*

Alkohol

Na skutek spożycia alkoholu następuje obniżenie poziomu choliny we krwi i w wątrobie. Ciągłe nadużywanie alkoholu może prowadzić do stłuszczenia wątroby i zaburzeń jej czynności. Przy nadmiernym spożywaniu alkoholu należy także uzupełniać witaminy B.

*

Witaminy z grupy B

Działanie witamin z grupy B zatwierdzone przez EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności):

B1 (tiamina)

Ważna dla funkcji serca, metabolizmu wytwarzającego energię.

Ma korzystny wpływ na funkcje układu nerwowego oraz na funkcje psychologiczne.

*

B2 (ryboflawina)

Ważna dla wytwarzania energii i metabolizmu żelaza. Wspomaga utrzymywanie w dobrym stanie skóry i błon śluzowych. Bierze udział w funkcjonowaniu krwinek czerwonych. Ważna dla dobrej kondycji wzroku. Chroni przed wolnymi rodnikami.

Działa korzystnie na układ nerwowy – zmniejsza objawy zmęczenia i wyczerpania.

*

B3 (niacyna)

Ważna dla wytwarzania energii i dobrej kondycji układu nerwowego. Bierze udział w regeneracji skóry i błon śluzowych. Normalizuje funkcje psychologiczne, zmniejsza objawy zmęczenia i wyczerpania.

*

B5 (kwas pantotenowy)

Bierze udział w procesach wytwarzania energii. Ważna dla sprawności umysłowej. Jest składnikiem w procesach metabolizmu hormonów sterydowych, witaminy D i niektórych neuroprzekaźników. Zmniejsza objawy zmęczenia i wyczerpania.

*

B6 (pirydoksyna)

Bierze udział wmetabolizmie glikogenu i białka. Ważna dla układu nerwowego, odpornościowego, aktywności hormonalnej i dla tworzenia krwinek czerwonych.

Bierze także udział w procesach wytwarzania energii. Ważna dla funkcji psychologicznych, zmniejsza objawy zmęczenia i wyczerpania.

*

B7 (biotyna)

Ważna dla metabolizmu makroelementów i wytwarzania energii. Bardzo istotna dla utrzymania dobrego stanu skóry i błon śluzowych oraz dla włosów.

Utrzymuje dobry stan układu nerwowego i prawidłowe funkcje psychologiczne.

*

B12 (cyjanokobalamina)

Ważna w procesach wytwarzania krwinek czerwonych i podziałach komórkowych. Bierze udział przy procesach wytwarzania energii. Warunkuje prawidłowe działanie układu odpornościowego, nerwowego oraz funkcje psychologiczne. Wspomaga metabolizm homocysteiny, przez co korzystnie wpływa na serce. Zmniejsza objawy zmęczenia i wyczerpania.

*

Nie przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia! Suplement diety nie może być stosowany jako substytut (zamiennik) zrównoważonej diety. Zrównoważona dieta oraz zdrowy tryb życia są ważne. Przechowywać w miejscu chłodnym i niedostępnym dla małych dzieci.